diumenge, 4 d’octubre de 2009

Què és el millor: un web o un blog?



Sempre hi ha la mateixa discussió amb gent que no te ni idea d'una cosa i de l'altra. La gent que no te ni idea diu que és molt millor una pàgina web. Que la pitjor de les pàgines webs és molt millor que el millor dels blog. I la meva opinió és que cada cosa té la seva funció.

Jo vull una pàgina on mostrar la meva obra, perquè arrivo on vull arrivar, que és el que faig i per què. De res em serveix una pàgina web on no puc rebre comentaris d'altres persones com jo, amb les mateixes inquietuds. Per a què vull una pàgina web costosa, cara de mantenir, que no puc manegar, on no puc penjar fotos quan vull, i on quedaria fatal barrejar pintura amb gats, collars amb pelis que vist?

Si jo tingués una botiga en tindria un pàgina web on penjar un cataleg dels meus productes. Quants cops es canvia el contingut d'un cataleg? Gairebé mai. A més, els blogs són comunicació, no els queda bé quan la gent intenta fer-los servir com botigues virtuals.

Hi ha botigues virtuals que incorporen un blog a la seva pàgina com un servei afegit. En el blog promocionen un nou producte i expliquen per a que serveix i com es por utilitzar.

Hi ha uns quants blogs als que jo admiro i dels que m'he inspirat per a fer el meu, tot i que com es pot comprovar jo vaig a la meva i no s'assemblen en res.

Per la seva sobrietat m'agrada molt el blog de la Gennine. Aquesta il·lustradora utilitza molt poques paraules. I només l'actualitza cada setmana. En te temporades que potser s'està un mes sense entrar. Si entres veuràs a la part de la dreta altres enllaços com Etsy que és un mercat "virtual". A Etsy és mostren les fotos de les obres que tens a la venda i el seu preu. Has de funcionar amb PayPal que és un sistema de doble comprovació de la tarjeta de crèdit.


Suzi Blue té un blog molt divertit. A mi, personalment, m'agradava més el seu antic blog. Ella va considerar que ja no necessitava el blog com a eina per a promocionar la seva obra. Té tutorials al YouTube tot i que la majoria, després d'un temps, els retira.

Marius té un blog molt senzill però diu a quines fires va i en quin nous quadres està treballant.

Alicia té un blog on mostra cada fase de la seva obra. Gairebé no escriu res. Tot és foto.

Laurie G. Miller té un blog molt bé estructurat. És molt semblant al de Marius, és a dir, una sèrie de fotos de les obres, o del teu taller, amb una explicació, i una sèrie d'enllaços dels blogs o de webs d'amistats.

Este blog no és d'un pintor. És d'un recopilador. Recopila obres d'altres artistes. Però ho fa d'un manera elegant i molt artística.

Axil no pinta. És un senyor que va a fires mitjavals. Es fa les coses ell i en el seu blog explica com es fan les coses que porta a les fires. Ací, per exemple, comença a explicar com fer un guant de malla.

Celso estampa roba. En el seu blog explica d'on li ve l'inspiració.

Tots aquests blogs tenen en comú una cosa: a banda de les imatges hi ha explicacíó de tot el que fan i el per què.

Gats de Tokyo és un fotoblog. A mi m'agrada no només perque surtin gats sino per que es veu els carrers d'una ciutat on viu la gents. La veritable ciutat de Tokyo.

Frida, Marcelo Aurelio, el col·lectiu de Vendas Novas, Carmen tenen fotologs o fotoblogs, com els vulguis dir.

Com que a aquesta carta hi ha prou enllaços com per a entretenir-te un tarda sencera et deixo estar. recorda que cada nom subratllat s'ha de clicar per a poder oblir l'enllaç.

Llocs des d'on es pot obrir un blog de forma gratuita:

La meva web tot i l'usen sobre tot professors

Els dos primers són molt fàcils d'obrir i no cal que entris cada setmana a mantenir-ho obert.



Jo em quedo amb el meu blog. Que d'ací tres anys ja no em serveix? Dons ja m'ho faré amb una pàgina web.