dimecres, 8 de juny del 2011

Collar anys 70: els primers pasos

El primer que hem de fer és fer-nos amb un telar. En venen uns especials però qualsevol telar serveix per a fer aquest collar. És més: si disposes d'un telar arramblat, vertical, molt millor.


Començarem per preparar la trama. La trama, si no m'equivoco, són els fils que van de dalt a baix, damunt els quals es treballarà. Enfilo rocalla en fil mixte, mig cotó mig polymer de la casa Coats, molt resistent, en color negre.
Utilitzo una agulla d'ull colapsable, molt més econòmiques que les habituals per a enfilar. 



En aquest cas he optat per preparar els fils de la trama introduint abans de res la rocalla que farà uns enfilalls. Aquests enfilalls donaràn més moviment al collar. 



Com es pot veure la rocalla és desigual. Aprofito rocalla de bona qualitat que vaig comprar fa temps a Barcelona però que no serveix per fer teixit de boletes, que exigeix una rocalla molt homogènia.



He fet sis enfilalls de trama, amb tres fils cada una.



És el moment de fixar-lo al telar.



I comença la primera línea de l'ordit.





Una boleta de rocalla un fil. Exepte en el laterals que en tinc el costum de deixar dos. Dòna més estabilitat a la peça.



Fer la primera línia de l'ordit és difícil però no imposible.



Un cop tenim la primera línea anem per la segona. Com podeu comprovar, només en la primera línea, ja havia comès una errada, a la vostra dreta. No ho vaig veure fins que el treball era avançat així que ho vaig deixar estar.



Un cop he fet un primer tram, tot seguint un dibuix geomàtric, lligo el fil que he utilitzat per a la trama. Quan tot acabi, aquets fils, els remataré amb més cura.




Ara és quan baixo una part d'aquella rocalla enfilada a començament de tot. Ho podria haver fet ara, això d'enfilar-la, però significa desmuntar la trama. No és que sigui millor aquest sistema però és el que jo he escollit.
Necessita sis trams però jo només he enfilat quatre trams per què són els que necessito para el cos central del collar. 



Tot i que és més fàcil ara fer la primera línia de l'ordit en cada tram és entretingut i pots perdre la paciència.



Com és veu això comença a semblar alguna cosa. D'ací a que es sembli a un collaret falta una miqueta de feina.